Osallistuin kesällä mielenkiintoiselle palvelumuotoilun kurssille Sisiliassa. Koulutus oli hyvin käytännönläheinen, sillä teimme palvelumuotoilua paikallisille yrityksille – ei tosin mafialle ;-). Itse olin ryhmässä, joka auttoi italian ja englannin kursseja järjestävää kielikoulua kehittämään palveluitaan paremman asiakaskokemuksen takaamiseksi. Ryhmämme koostui italialaisesta, virolaisesta ja suomalaisesta (minä) vahvoja näkemyksiä omaavasta naisesta, joten palvelumuotoilun lisäksi tuli taas opittua aimo annos kansainvälistä kommunikaatiota ja ryhmätyötaitoja ;-). Pääasia kuitenkin, että asiakas oli tyytyväinen kehittämiimme ideoihin ja uudistettuun asiakaspolkuun. Pitänee ensi kesänä mennä Sisiliaan italian kurssille, jotta näen miten ideamme on siellä toteutettu…
Palvelumuotoilukoulutuksen konsepti oli kuitenkin sen verran hyvä, että ajattelin toteuttaa samanlaisen koulutuksen Suomessa. Koulutuksen teki hyväksi käytännönläheisyyden lisäksi sen intensiivisyys: kuusi peräkkäistä päivää, joina fokuksessa oli vain palvelumuotoilu. Todella Learning by doing!
Jos käytännönläheinen palvelumuotoilukoulutus tai organisaatiollenne räätälöity palvelumuotoilu-workshop kiinnostaa, niin kerron mielelläni lisää. Stay tuned!